FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

X Factor 2017: Optakt fra CDbjerg

• 01
    Spilxperten
    den 16 februari 2017 11:41

X Factor 2017Det er blevet tid til årets danske X Factor, og her er der genvalg til dommerne fra sidste år: Thomas Blachmann, Remee samt Mette Lindberg. Ni deltagere starter ved fredagens første liveshow, og som sædvanligt er deltagerne delt op i tre forskellige kategorier. Thomas Blachmann har fået de unge, Mette Lindberg har fået grupperne, mens de voksne har fået fornøjelsen af Remee. Hver uge skal alle deltagere optræde, og de to deltagere, som får færrest stemmer af seerne, skal i omsang. Her er det dommerne, der bestemmer, hvem af de to deltagere, der skal forlade showet.

Optakt til X Factor - live shows fra 17. februar 2017

Vores ekspert, CDbjerg, har udarbejdet denne optakt med sine bud på procenter på deltagernes vinderchancer. CDbjerg understreger på forhånd, at meget kan være sket, siden DR optog bootcampen, og man skal derfor være påpasselig med ikke at ligge alt for meget i procenterne.

Hvem vinder X Factor 2017
    Mia: Odds 4,00 (888sport)
    Morten: 4,50 (Nordicbet)
    Chili: Odds 8,00 (888sport)
    VKation: Odds 9,00 (Nordicbet)
    Samanta: Odds 9,00 (888sport)
    Ladies With Attitude: Odds 12,00 (Nordicbet)
    Martin: Odds 20,00 (Nordicbet)
    Mike: Odds 25,00 (Nordicbet)
    Fyhnen Sisters: Odds 45,00 (Nordicbet)

Hvem stemmes ud ved første liveshow
    Fyhnen Sisters: Odds 1,85 (Nordicbet)
    Mike: Odds 4,50 (Nordicbet)
    Martin: Odds 7,00 (Nordicbet)
    Ladies With Attitude: Odds 10,00 (Nordicbet)
    VKation: Odds 12,50 (Nordicbet)
    Samanta: Odds 12,50 (Nordicbet)
    Chili: Odds 15,00 (Nordicbet)
    Morten: Odds 25,00 (Nordicbet)
    Mia: Odds 50,00 (Nordicbet)

De unge

Vinder en af de unge deltagere i år? Så kan du få følgende odds.

Odds 2,25 (888sport)
    Odds 2,10 (Danske Spil)
    Odds 2,10 (Nordicbet)

Mia
    Mia er en af årets store favoritter. Hun er virkelig et stort talent, selvom hun bare er 15 år. Mia har primært sunget hendes egen sang, men til Five Chair Challenge sang Mia en sang til hendes far. Det var en meget rørende optræden, og der var ikke et øje tørt. Mia har været helt fantastisk de første gange, vi har set hende, men til bootcampen, hvor Mia skulle synge en sang, som ikke var hendes egen, var der lidt problemer. Jeg er nu sikker, at Blachmann nok skal få fundet nogle gode sange, som passer til det store talent. Mia er min personlige favorit til at vinde årets X Factor. Hun har store chancer for at vinde og bør i hvert fald være at finde i finalen.

Jeg giver Mia ca. 30 % for at vinde X Factor.

Mia vinder X Factor
    Odds 4,00 (888sport)
    Odds 3,50 (Nordicbet)
    Odds 3,00 (Danske Spil)

Chilli
    16-årige Chilli gik også videre fra bootcampen. Chilli virker som en stille, men sød pige, og hun synger godt. Blachmann har virket meget rørt, når han har hørt Chilli synge, og han må derfor have store planer med den smilende pige. Jeg kan egentlig godt lide Chilli, men jeg er bange for, at det kan blive for kedeligt. Chilli virker ikke til at være en pige, der ikke skiller sig ud. Hun virker heller ikke til at være typen, der laver det vilde sceneshow, ikke fordi mange af deltagerne kan dette, men ja, jeg tror bare nemt, at Chilli kan blive glemt imellem nogle af de andre farverige deltagere. Chancen for, at Chilli kan vinde, er dog til stede.

Jeg giver Chilli ca. 15 % chance for at vinde X Factor.

Chili vinder X Factor
    Odds 8,00 (888sport)
    Odds 8,00 (Danske Spil)
    Odds 5,25 (Nordicbet)

Martin
    Martin var egentlig ude af X Factor, da Blachmann ved Five Chair Challenge sendte den 16-årige deltager ud. Blachmann fortrød dette og spurgte sine meddommere om lov til at dreje reglerne, så han havde seks og ikke de normale fem deltagere med på bootcamp. Meddommerne sagde god for det, og pludselig var der seks unge sangere at vælge imellem. Martin imponerede på bootcampen og fik en plads til de kommende liveshows. Martin synger egentlig okay, men han er lidt for "tøset" til min smag. Han skal nok komme videre et par gange, men jeg mener, der er for mange andre, som er meget bedre end Martin. Chancerne for, at Martin vinder X Factor, er derfor små.

Jeg giver Martin 5 % chance for at vinde X Factor.

Martin vinder X Factor
    Odds 20,00 (Nordicbet)
    Odds 10,00 (888sport)
    Odds 10,00 (Danske Spil)

De voksne

Vinder en af voksne X Factor anno 2017? Så kan du få disse odds.

Odds 2,50 (888sport)
    Odds 2,40 (Danske Spil)
    Odds 2,30 (Nordicbet)

Samanta
    Rock-chicken, Samanta, på 28 år kom lidt overraskende videre fra bootcampen. Samantha er rangeret højt ved bookmakerne, men jeg er ikke helt enig. Hun virker sød og sympatisk, men også som en lidt skør pige. Det kan godt ske, at hun kan charmere sig langt i showet, men jeg tvivler, for jeg synes, vi har set hendes type et hav af gange tidligere. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis hun relativ hurtigt ender i farezonen. Jeg tror i hvert fald, at chancerne for, at Samantha vinder X Factor, er små.

Jeg giver Samantha 8 % chance for at vinde X Factor.

Samanta vinder X Factor
    Odds 9,00 (888sport)
    Odds 9,00 (Danske Spil)
    Odds 7,50 (Nordicbet)

Mike
    Mike er en glad mand på 33 somre, og jeg kan godt lide ham. Han smiler konstant, og det bør være noget, som kan score lidt point på. Mike virker som en følsom fyr, og han har en glimrende stemme. Jeg tror godt, at Mike kan få en stor stjerne hus de middelaldrende kvinder. Der er dog ikke den store fidus til Mike, og bookmakerne har ham faktisk som en af favoritterne til at ryge i omsang allerede i første liveshow. Det er jeg ikke helt sikker på, men det er ikke til at vide, hvad danskerne vil have. Jeg tror ikke, Mike kan vinde X Factor, men han bør kunne komme igennem et par liveshows.

Jeg giver Mike 5 % chance for at vinde X Factor.

Mike vinder X Factor
    Odds 25,00 (Nordicbet)
    Odds 18,00 (888sport)
    Odds 16,00 (Danske Spil)

Morten
    Gameren, Morten, på 26 år har allerede et solidt forspring ved årets X Factor. Den generte fyr, som aldrig har sunget før, og som gerne rødmer på scenen, har allerede opbygget en stor fanskare og masser af sympati. Han har uden tvivl et stort talent, men Remee har et stort arbejde foran sig. Som nævnt i ovenstående har Morten nemlig ingen erfaring inden for sang - men er der nogle, der kan trylle, er det Remee. Morten er typen, som danskerne elsker at bære frem. Han nævnes i hvert fald flittigt på de sociale medier, når der snakkes om en vinder. Morten har solide chancer for at vinde X Factor, hvis det lykkedes for Remee at trylle – og det tror jeg, det gør.

Jeg giver Morten 25 % chance for at vinde X Factor.

Morten vinder X Factor
    Odds 4,50 (Nordicbet)
    Odds 4,00 (Danske Spil)
    Odds 3,50 (888sport)

Se CDbjergs analyse: Morten bliver den bedste i voksen-kategorien

Grupperne

Grupperne er outsider til at vinde i år. Du får disse odds på, at en af grupperne vinder.

Odds 6,00 (Nordicbet)
    Odds 4,75 (Danske Spil)
    Odds 4,00 (888sport)

Laides With Attitude
    De to piger i gruppen Ladies With Attitude er hamrende gode. De kan virkelig synge sammen, men alligevel vurderer jeg, at de allerede har fået en lidt skidt start på X Factor. De to piger har en ret træls, provokerende og frembrusende attitude. Havde de bare været helt nede på jorden, havde de for mig været blandt de absolutte favoritter til at vinde showet. Desværre for pigerne har de fået en ret blandet modtagelse på de sociale medier. Får de skruet lidt ned for den ret så store selvtillid, spår jeg Ladies With Attitude gode muligheder til de kommende liveshows. Desværre har de Mette Lindberg som mentor, og jeg er lidt bange for, at hun puster lidt til ilden ved at lade pigerne være, som de har været indtil nu. Jeg beder til en ændret stil. Ændres stilen kan vi have en overraskelse her.

Jeg giver Ladies With Attitude 10 % chance for at vinde X Factor.

Ladies With Attitude vinder X Factor
    Odds 12,00 (Nordicbet)
    Odds 11,00 (Danske Spil)
    Odds 8,00 (888sport)

VKation
    Citybois Vol. 2. Der er store ligheder på Vkation og Citybois, som deltog for et par år siden. Forskellen er bare, at disse to fyrer er mere nede på jorden, og så synger de samtidig noget bedre. Der skal nok være et hav af unge pigehjerter, der smelter, når de to fætre, Victor og William, indtager scenen. Jeg har faktisk fået øerne mere og mere op for disse to drenge. De har mange ting, som jeg mener, en god gruppe skal have. Gode udseende, gode sangstemmer og ikke mindst lækkert hår. Vkation kan komme langt, rigtig langt, og jeg er tilbøjelig til at skyde på, de kommer i finalen.

Jeg giver Vkation 15 % chance for at vinde X Factor.

Vkation vinder X Factor
    Odds 9,00 (Nordicbet)
    Odds 9,00 (888sport)
    Odds 7,00 (Danske Spil)

Fyhnen Sisters
    Puha, jeg forstår ikke helt Mette Lindbergs valg af Fyhnen Sisters. Ja, de virker som nogle søde piger med hjertet på rette sted, men for mig virker de godt nok en anelse kedelige. Det skærer lidt i mine ører, når jeg hører dem synge. Jeg har ikke andre steder bemærket den store tiltro til de to piger, andet end min kære kollaga, Kellogs, som har fidus til, at de to piger kan vinde X Factor. Det kan de desværre ikke. Chancerne for det sker, er så små, at jeg vil æde min gamle hat på, at det ikke sker! Jeg tror, det bliver en kort fornøjelse for Fyhnen Sisters, og jeg tror, de ryger hjem i et af de første liveshows.

Jeg giver Fyhnen Sisters 2 % chance for at vinde X Factor.

Fyhnen Sisters vinder X Factor
    Odds 45,00 (Nordicbet)
    Odds 35,00 (Danske Spil)
    Odds 30,00 (888sport)

CDbjergs bud på Top 3
    1. Mia - odds 4,00 hos 888sport (Læs CDbjergs analyse på Mia som vinder, her)
    2. Morten - odds 4,50 hos Nordicbet
    3. Vkation - odds 9,00 hos Nordicbet

Kom meget gerne med Jeres tanker og bud på vinderen af X Factor. Jeg ser i hvert fald frem til et spændende og givtigt X Factor.

Optakt til og odds på X Factor 2017

• Svara
    • 02
      CDbjerg
      den 16 februari 2017 12:29

Her er sangene der skal synges i morgendagens første liveshow:

Grupperne.

Fyhnen Sisters: 'My Silver Lining' af First Aid Kit
      Ladies with Attitude: 'Say My Name' af Destiny’s Child
      VKation: 'Angel Zoo' af Phlake

De unge.

Chili: 'Yours' af Ella Henderson
      Martin: 'Closer' af The Chainsmokers feat. Halsey
      Mia: 'Shock to My System' af Gemma Hayes

De voksne.

Mike Beck: 'Guillotine' af Jon Bellion feat. Travis Mendes
      Morten Nørgaard: 'Hero' af Family of the Year
      Samanta Gomez 'Bare være mig selv' af Laleh

CDbjerg..

• Svara
    • 03
      Kellogs
      den 16 februari 2017 11:41

Tror lige vi skal have en lille detalje på plads, CD. Jeg tror heller ikke at Fyhnen Sisters de vinder X-Factor. Overhoved ikke. Mine procenter siger dog at de helt klart skal have et skud, og det er årsagen til mit forslag :-) Holder dem til en 4-5 % for at vinde, hvilket er mere end rigeligt til at udløse fin værdi ;-)

Angående det du skriver omkring Ladies With Attitude, så følger jeg dig ikke helt 100 %, men vi 2 kommer selvfølgelig også fra et helt forskelligt sted i landet :-)
      Det med at 2 flotte piger kommer buldrende med masser af attitude, girl power osv, forstår jeg ikke at du nødvendigvis ser som et minus. Det rammer da en stor gruppe (piger i alle aldre, liderlige teenage drenge, klamme gamle mænd mm), og hvis de samtidig ryger ned i noget stramt tøj og fortsætter med at synge godt, så bliver de meget farlige tror jeg.
      Har selv spillet dem som vinder til odds 12 hos DS, hvilket jeg synes er alt for højt.

• Svara
      • 04
        CDbjerg
        den 16 februari 2017 12:27

Hep Kellogs! :)

Jeg kan ikke i min vildeste fantasti se Fyhnen Sisters vinde X Factor. 2 % var nok meget højt sat. :)

Ladies With Attitude er hamrende gode på scenen, og der må man gerne være lidt kække, men de er altså bare for kække ved siden af også. Jeg er rent faktisk helt vild med alt de har lavet, men når de har snakket med dem efter har jeg krummet tæer. Det er sådan at mange andre har det også, har hørt fra mange, og læst på de sociale medier at de synes dette er et problem. Det er et stort minus fra start, men de må sangen lade tale. :) Jeg tror de kommer et stykke, desuden har de et godt sangvalg til denne uge.

CDbjerg..

• Svara
      • 05
        werder77
        den 16 februari 2017 20:55

Har også spillet ladies with attitude - til odds 12 mener jeg. De er selvfede. men de har da noget at have det i.
        Desuden har Samantha fået et skud. Tror det var til odds 9. Synes hun har en god stemme og også noget x faktor.

• Svara
        • 06
          CDbjerg
          den 16 februari 2017 22:33

Det virker ikke helt dumt Werder77. Jeg mener Nordic har 12,50 faktisk.

Samantha er jeg ikke ret vild med. Synes faktisk hendes sangvalg i morgen er ret specielt. Det kan blive er stort flop. Nu må vi se. Det er ihvertfald spændende at se hvad der er sket med deltagerne de sidste måneder. :)

Har du bud på første udstemning?

CDbjerg..

• Svara
        • 07
          werder77
          den 17 februari 2017 05:05

Nej kender sgu ikke halvdelen af sangene ;-)
          Har ikke spillet noget mht. udstemning.
          Vinder spillene er sat inden de første sang valg.
          Vi må se ☺️

• Svara
        • 08
          Kellogs
          den 17 februari 2017 08:45

Det virker til vi kan blive enige om 2 ting, CDbjerg.

1. Ladies With Attitude som vinder til odds 12 er et fint spil.

2. Samantha til at ryge ud i aften til odds 12, er et rigtig godt spil.

Hvad synes du om mit H2H spil på LWA vs Vkation og Fyhnen? :-)

• Svara
        • 09
          CDbjerg
          den 17 februari 2017 11:03

Hey Kælloks! :)

Ja, det kan godt gå. :)

Jeg tror mest på Fyhnen Sisters ryger i aften og fik 2,75 ved Danske (Stod i 10 minutter, og kyllingerne slashede til 2,25), men Odds 12 på Samantha er meget højt med det sangvalg. Martin synes jeg også godt kan komme i problemer med hans sang. Chillis er lidt kedelig. Ellers sidder resten ret godt tror jeg. :)

Jeg så selv spillet på hvem der kommer længst af grupperne og tænkte også først LWA, men mange af dem jeg har snakket med mener Vkation kommer længere. De bliver Citybois 2,00. :) Skulle jeg bestemme synes jeg klart at LWA er bedst.

Der er værdi i oddset ved dog ikke hvor meget for Vkation kan blive farlige også. Der sidder mange unge piger klar ved tasterne. :)

CDbjerg..

• Svara
        • 10
          Kellogs
          den 18 februari 2017 11:07

Update efter i går:

Jeg må nok bøje mig og sige at CDbjerg havde ret omkring Fyhnen Sisters. At der så samtidig med de var fesne, skulle være tekniske/lydproblemer hos lorte DR, gjorde det ikke nemmere for outsiderne.

LWA var for mig meget skuffende. Idiotisk påklædning og styling til især den lyshårede pige, der lignede alt andet end et medlem af Destinys child. Ved ikke hvad de tænkte på.
          De virkede meget nervøse, og det skal de lægge på hylden, hvis de skal nå langt.

Samantha havde Remee (hvem ellers), gjort et utroligt godt arbejde med. Hun så ligefrem godt ud i går, virkede sikker glad og sang også godt.

Morten vs Mia. De 2 store favoritter i år levede op til forventningerne synes jeg. Morten er jeg helt vild med, og holder ham stadig som favorit til at vinde. Stensikker og solid optræden, og masser point på charmeskalaen. Det er en kæmpe fordel han har Remee som coach. Manden er et geni.

• Svara
        • 11
          CDbjerg
          den 18 februari 2017 14:05

Hep Kellogs. :)

Fyhnen Sister var røget også selvom lyden var dårlig! :)

LWA holder ikke længe med det de lavede igår. :)

Chilli var mega god, men dårlig sang, ihvertfald efter min smag.

Vkation, dårlig sang, men de gjorde det godt, de kommer langt.

Samantha, hmm meget ensformet sang, vel ok.

Martin, bedre end forventet.

Mike, jeg synes han gjorde det godt, men hans dage er nok talte, aner ikke hvem der skulle stemme på ham.

Mia, rigtig godt og helt som forventet. Sammen med Chilli de to bedste igår.

Morten var for mig klart en af de svageste. Han har desværre fordelen af at have sympatikortet med sig. Han kommer langt, men han er langt fra den bedste sanger. Jeg synes hverken det var stensikkert eller solidt. Var du fuld ? :)

CDbjerg..

• Svara
        • 12
          Kellogs
          den 18 februari 2017 15:40

Haha, ja jeg havde da drukket den obligatoriske kasse fredags guldbajere, inden programmet gik igang. Jeg antager at du må have drukket 2 eller 3, siden du så Morten som en af de svageste 😉

God weekend! Nu vil jeg tage på druk 😁

• Svara